طراحی خانه ای در دل طبیعت / معماری Niko Architect

خانه ای در دل طبیعت ، روسیه

معماران: Niko Architect

مساحت: ۳۰۰ متر مربع

سال ساخت: ۲۰۱۹

عکسبرداری: Vasiliy Khurtin, Sergey Ananiev

تامین کنندگان: Focus, Antonio Lupi, B&B Italia, Cattelan Italia, Ceadesign, Ceccotti Collezioni, Meridiani, Poliform, Walter Knoll, Flexform

محصولات مورد استفاده در این پروژه: Fireplaces – Gyrofocus

مسئول معماری: Nikolaev Stanislav, Kulich D, Nikolaev S. Salov A. Oseckaya T, Kulich D.

Interiors Design: Nikolaev S., Klimov D.

طراحان منظر: Ecopochva, Petelin Alexey, Suhova Olga

این پروژه طراحی خانه ای در دل طبیعت ، نوعی دگرگونی معماری ارگانیک است. با توجه به گنگ بودن محیط اطراف، اساس ایده ابتدایی، یکپارچه سازی ساختمان با منظر مصنوعی و ارتباط معماری با فضای حیاط بود. در واقع، این ساختمان مثل محاوره ای است که بین ساختمان و بستر طبیعی آن اتفاق می افتد. این پروژه با در نظر گرفتن فضای زندگی انسان به عنوان جزء و نتیجه ای از طبیعت خلق شد؛ اتحادی بین تصاویر بیولوژیکی، مهندسی و معماری.

آرایش معماری این ساختمان از فضای بیرون به فضای داخلی آن شکل گرفته است. این بنا با محیط اطراف خود در هم آمیخته و یک نوع معماری ارگانیک با فلسفه دگرگونی ایجاد کرده است. اجزای موقتی و دائمی به صورت واضح طرح شده اند: کالبد و هستی در حال تغییر دنیای اطراف، بیولوژی معماری و اتحاد معماری و طراحی طبیعی.

سازه بنا به شکل یک امتداد طبیعی با فرم یکتای مبنای فوتوریستیک معماری ترکیب شده و هیچ گونه تعارضی با آن ندارد. از سوی دیگر، فضاهای تفکیک شده در محیط داخلی این خانه، همچنان به صورت یک کل واحد و یکپارچه دیده می شوند و به این شکل، مرز بین فضای داخلی و محیط خارج از ساختمان را محو می نمایند. آرایش معماری در این بنا به صورت کاملا آزادانه آزادانه گسترش پیدا کرده است. اهمیت عملکرد، مبنا بر انطباق هارمونی وار پروژه با شرایط هستی و هدف آن در طراحی این خانه غالب بوده است. در راستای اجرای همین ایده، طراحی بنا با در نظر گرفتن محدودیت های ارتباط بصری از سمت بیرون و ایجاد یک فضای خصوصی با تراس، منظره و برکه آب، با توجه به فضای مشخص ساختمان در نقشه، صورت گرفته است.

درست به مانند یک ارگانیزم زنده، همه چیز این بنا در تعادل است: فضای بیرونی این ساختمان با محیط داخلی اتاق نشیمن، اتاق خواب و دیگر اتاق ها در هم آمیخته است. امتداد جریان مشترکی که هم از منظره سایت به فضای داخل ساختمان و هم از فضای داخل آن به درون محیط اطراف دیده می شود، با بام سبز، مورد تاکید قرار گرفته است؛ بامی که با گیاهان مختلف چوبی و علفی و به کمک یک بستر مصنوعی پوشانده شده است. ارتباط دیگری که با فضای بیرون ایجاد و اضافه شده، به واسطه چراغ هایی می باشد که جهت قرارگیری شان در امتداد حرکت خورشید منظور شده است.

معماری فوتوریستیک، نوعی گسترش طبیعت به صورت طبیعی محسوب می شود. راهکار اصلی در طراحی این پروژه، یکپارچه سازی طبیعت بیرون با فضای داخل خانه بوده است. فریم یا همان کالبد ساختمان، پرده نمایشی است برای دکور، آثار هنری، مجسمه ها و عناصر دکوراتیو با تم ژاپنی ناپیدا. هر یک از مبلمان این خانه به منزله یک اثر هنری در فضا قرار گرفته اند. پنجره های پانورامیک این ساختمان از تمرکزی که از سوی سایت روی تاریخی که در این خانه شکل می گیرد، جلوگیری نمی کنند و همچنین به کوچک ترین بخشی از معماری بنا که شامل فضاهای خارجی و داخلی می شود نیز لطمه وارد نمی کنند. اشیاء هنری موجود در خانه نیز نوعی مرز بین فضاهای اقامتی و غیر اقامتی تعیین کرده و جهت حرکت را دنبال می کنند.

 

 

منبع : معماری دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *